Volg me via bloglovin!

Follow

Search This Blog

Cheap or expensive | Waarvoor kies jij?


De lezeressen die mij al voor een langere tijd volgen, hebben vast door gehad dat ik er van houd om zoveel mogelijk replica of goedkope producten te scoren!



Denk hierbij aan mijn replica MAC lipsticks en mijn grote hoeveelheid lipsticks van Essence. Maar naarmate ik ouder word, wil ik steeds vaker duurdere make-up producten en fashion-items kopen! En dat ik niet eerder voor de budget optie kies.

Vandaag vertel ik jullie hier wat meer over, en ik ben daarnaast ook benieuwd naar de reacties van jullie! Lees je mee? 

Tassen
Tassen kopen vind ik verschrikkelijk, omdat ik heel erg kieskeurig erin ben. Het liefste koop ik gelijk een tas bij de eerste winkel waar ik kom. Maar helaas is dit bijna nooit het geval. Mijn verschrikking voor tassen begon rond de brugklas. Toen was ik 13 jaar. Ik had wat geld opgespaard, alleen ik kon absoluut geen geschikte schooltas vinden. In die tijden was het een hele trend dat je per se met een merk tas moest rondlopen. En ik ging toen destijds echt geen 70 euro voor een schooltas betalen, die toch na 4 maanden stuk zou gaan.. Juist doordat ik heb ervaren hoe het is om een tas van kwaliteit te hebben, heb ik een liefde voor 'merkloze' tassen. Primark is de laatste tijd echt mijn favoriete winkel om tassen te scoren. De twee Primark tassen die ik nu heb, gaan na 3 jaar nog steeds prima mee! Ja, ik kies als het om tassen gaat voor goedkoop.


Schoenen
In de aanschaf voor schoenen ben ik overigens heel anders dan in mijn koopgedrag met tassen. Je hebt meisjes die hun schoenen kopen bij bijvoorbeeld de Bristol, Scapino en Van Haren, daar is absoluut niks mis mee trouwens! Maar je hebt ook meisjes die veel liever gaan voor merk sneakers, zoals Adidas en Nike. En meisjes die gaan voor Uggs, en laarsjes met een merk. En ik ben ervan overtuigd dat ik een merkmeisje ben. In schoenen investeer ik dan ook liever wat meer geld. Ik vind het overigens belangrijk dat schoenen er goed uit zien, maar ook dat ze voldoende stevigheid bieden. Ik ga het liefst voor schoenen met echt leer. Maar die zijn vaak heel duur. Vooral als je je bedenkt dat schoenen snel slijten. En je ze misschien over een jaar niet meer mooi vind en ze daardoor niet meer aantrekt. Zonde van het geld! Als ik dan toch gek ben op winkelen, en elk jaar wel een nieuw paar aanschaf, dan ga ik liever voor een duur paar merk schoenen!


Make-up
Op het gebied van make-up denk ik er hetzelfde over als bij de tassen. Ik heb vooral een groot zwak voor replica make-up producten. Sommige vinden dat raar, want je zou toch veel liever een niet-replica product willen hebben? Maar ik heb er simpel weg niet veel geld voor over. Ik vind het absurd veel geld, om €20,- voor een MAC lipstick te betalen.. Terwijl er ook genoeg budgetmerken zijn die net zulke mooie en goede lipsticks verkopen. Zelfs mijn MAC replica lipsticks blijven lang zitten en dekken goed. En als ik daar tevreden over ben, waarom zou ik dan in de echte gaan investeren? Er zijn natuurlijk wel make-up producten die ik gebruik, waar ik wel wat meer geld voor wil betalen. Zo gebruik ik al bijna een jaar een foundation van Rimmel London. Deze bevalt mij erg goed. Daarnaast schaf ik elke maand een nieuwe mascara aan.


Kleding
Kleding is heel belangrijk voor mij. Net als schoenen zijn veel kleding items aan een merk gebonden. Ik vind het zeer belangrijk om er elke dag tip top uit te zien op het gebied van fashion. Soms koop ik iets wat ik een paar maanden helemaal niet meer mooi vind, en soms koop ik kleding items die ik jarenlang nog draag. En ja, ook als het uit de mode is! Voor basics, zoals een jeans, ben ik bereid wat meer uit te geven. Ik heb lengte maat 34/36. Waarvan lengte maat 36 nergens te koop is in de winkels in ons centrum. Vaak is lengte maat 34 te kort voor mij. De broeken van de H&M kan ik bijvoorbeeld al niet meer kopen, simpelweg omdat maat 42 nog steeds te kort voor mij is.. Zucht.. Wat een nadelen om lang te zijn, haha! Maar van een paar keer per jaar naar de Primark gaan vind ik ook niet zo erg. Als ik in de Primark ben, koop ik vaker wat tops, en allerlei basic dingen.

Bij mij hangt het echt van de categorie af, of ik bereid ben minder of meer te investeren. Gaat het om tassen, dan wil ik een tas liever scoren bij de Primark of bij de H&M. Bij items zoals kleding en schoenen, ga ik liever voor duurder.

Nu ben ik eigenlijk heel erg nieuwsgierig naar jouw mening over dit onderwerp! Ben je ook bereid om in bepaalde items meer geld te investeren? Of vind je uggs van UGG Australia, maar onzin en koop je liever schoenen bij de Bristol? Laat het me weten in de reacties! 

Veel liefs,
Fardau
-------

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! x