Volg me via bloglovin!

Follow

Search This Blog

Battle: Micellairwater | Trekpleister vs Kruidvat


Sinds Garnier uitkwam met hun Micellairwater zat deze vast in mijn reinigings- routine.



Het reinigde mijn huid zonder de irriteren, en dat is bijzonder. Want mijn huid is echt overgevoelig als het gaat om nieuwe producten uitproberen.. Toch bleef ik nieuwsgierig naar een paar andere goedkopere varianten. Toen Kruidvat en Trekpleister toen ook uitkwamen met hun Micellair waters kon ik niet wachten om deze te testen.

Vandaag zal ik daarom deze twee producten in een battle met elkaar vergelijken. Kijk je mee? 


Micellair water is een product wat de laatste tijd bij verschillende winkels opduikt in hun nieuwe assortiment. En waar echt, heel veel positieve verhalen over zijn. Met een micellair water kan je je make-up verwijderen op een zachte manier zonder dat je huid geïrriteerd raakt. Door alleen met een wattenschijfje en wat micellair water over je gezicht te gaan, hecht het vuil en de make-up zich eraan en kan zo gemakkelijk worden verwijderd.






Trekpleister 3 in 1 Micellair water 
Dit product heb ik nog niet een hele lange tijd geleden ontdekt in de schappen. Mijn geïrriteerde en gevoelige huid kon wel wat extra verzorging gebruiken. Toen dit product net in de schappen kwam te staan, heb ik er eigenlijk nooit naar omgekeken. Totdat mijn eigen Kruidvat Micellairwater opraakte, werd ik toch wel heel nieuwsgierig naar die van de Trekpleister..

Ik kocht de variant voor een droge en gevoelige huid. Het is een 3 in 1 reiniging en dat betekent dat het micellair water het gezicht reinigt, zuivert en verfrist in 1 handeling zonder de huid te irriteren. Verder zouden er geen parfum, alcohol of kleurstoffen in het product zitten. Op de achterkant staat nog een uitgebreidere beschrijving. Die kun je hierboven goed lezen, via de foto's.

Voordelen

- Voelt heel zacht aan op mijn huid, irriteert niet.
- Er komt veel product uit de flacon als ik 'm omlaag houd met de opening naar beneden.
- Trekt snel in mijn huid, laat geen vette laag achter.
- Verwijderd mijn make-up helemaal.

Nadelen

- Soms komt er teveel product uit de flacon, dan heb je een half doorweekt watje.
- De informatie op de achterkant van de fles is lastig te lezen door de lichtpaarse kleur, ik had dit anders gedaan.







Kruidvat Micellair water 3 in 1
Over het algemeen vind ik de producten van Kruidvat eigen merk altijd prima. Behalve de dagcrème dan, de vernieuwde variant heb ik uitgeprobeerd, maar die liet letterlijk alleen maar uitslag op mijn huid achter.. Ik twijfelde dat ook om dit product uit te proberen..

De fles wordt uiteraard net zoals die van de Trekpleister afgesloten met een drukdop met een hele kleine opening. Dit vind ik fijn, want hierdoor kan je gemakkelijker het product op je wattenschijfje aanbrengen zonder dat er in een keer veel te veel uitkomt.

Ik heb deze Micellair water getest door mijn make-up er mee af te halen. Als eerste viel mij op, dat er niet veel product uitkomt als ik de fles onderste boven houd, dus met de opening naar beneden richting het wattenschijfje. Normaal moet je knijpen in de fles, dat klopt.. Maar bij sommige flessen hoef je er niet in te knijpen, en dan komt er gewoon al veel product uit. Bij deze van het Kruidvat is dat niet het geval. Normaal voelt een nieuw reinigingsproduct op mijn huid al snel wat geïrriteerder aan mij bij, en vooral op mijn wangen. Maar daar had ik helemaal geen last van. Het product doet wat het moet doen, het reinigt prima.

Voordelen

- Je kunt de achterkant van de verpakking duidelijk en goed lezen door de kleur van de lettertype.
- Het product doet wat hij moet doen, je make-up eraf halen. Dit doet hij gewoon prima.

Nadelen

- Er komt niet veel product uit, zonder dat je erin knijpt.
- Laat een soort van 'laag' achter die je nog een lange tijd erna aanvoelt op je huid.

Conclusie
Het micellair water van de Trekpleister gebruik ik nu inmiddels al een paar weken. Om goed te kunnen testen heb ik het micellairwater van Kruidvat 2 maanden geleden, 1 maand lang gebruikt. Gedurende de maand juni dus. Wat betreft het reinigen van de make-up werken ze allebei prima. Mijn gezicht word goed schoon en laat geen vieze make-up restjes achter. Wat mij verder opviel is dat de geur van de micellairwater van Trekpleister niet zo heel sterk is als die van Kruidvat.

Wel vind ik het micellair water van de Trekpleister echt een aanrader! Zelf blijf ik lekker bij die van de Trekpleister. Die van het Kruidvat heb ik vandaag de prullenbak ingegooid, haha.

Zoals de namen het al zeggen, ze zijn te koop bij de Trekpleister en bij het Kruidvat.
Ze kostten allebei €2,49,- en bevatten 250 ml per fles.

Gebruik jij micellair water en zoja, welk merk raad jij mij aan?

Tot morgen!
xoxo 
Fardau

2 opmerkingen:

  1. Ohh ik ga deze echt proberen. ik krijg van de meeste micellairwaters echt rode vlekken, zelfs die van garnier.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! x