Volg me via bloglovin!

Follow

Search This Blog

Hoe om te gaan met iemand die je niet eens mag?!


Iedereen komt het wel eens een keer tegen: je mag iemand niet, maar hoe moet je in vredesnaam met diegene omgaan? En hoe moet ik tegen hem of haar doen? Of het nou een familielid, klasgenootje of collega gaat.. Misschien is er iets gebeurd waardoor jullie elkaar niet mogen, of jullie zijn gewoon twee totaal verschillende mensen. Helaas zul je die persoon vaker moeten zien, of misschien wel elke dag op school! Ik geef je vandaag tips hoe je het beste om kunt gaan met iemand die je niet mag. 
1. Houd een beetje afstand.
Je moet door je werk, school of familie met iemand omgaan waar je het niet goed mee kunt vinden. Dat is echt enorm balen. Het beste is om afstand te houden van diegene, zodat jullie je zo min mogelijk aan elkaar kunnen ergeren. Want misschien mag diegene jou ook wel niet? 

2. Sta erboven!
Dit vind ik misschien wel de beste tip! Probeer jij afstand te houden, maar zoekt diegene jou op? Probeer er dan boven te blijven staan! Probeer niet verlegen over te komen, maar blijf goed in je schoenen staan en heb zelfvertrouwen! Niet bij elk meisje of vrouw lukt dat, dat heb ik ook soms! Mensen willen testen hoe ver ze kunnen gaan en de kunst is dan om rustig te blijven. Speel niet mee met die kinderachtige spelletjes van haar! Na een tijdje merk je wel dat diegene weet dat het niet bij jou werkt en zal hij of zij ermee ophouden. 

3. Blijf aardig.
Het is soms ontzettend moeilijk om aardig te blijven tegen iemand die je niet mag. Maar probeer het! Laat je niet verleiden door kattige opmerkingen, maar blijf aardig. Misschien verandert de band van degene met jou die je niet mag en heel misschien komen jullie erachter dat jullie elkaar toch wel aardiger vinden dan gedacht.


4. Kritiek? Praat in de ik-vorm. 
Het kan zijn dat diegene die je niet mag echt over je grens gaat dat je er wat van wil zeggen. Begin absoluut niet met "jij zeurt de hele dag door", maar begin met: "ik vind het vervelend dat.." 

5. Think positive. 
Als je aan iemand denkt die je niet mag, komen er waarschijnlijk alleen maar negatieve gedachten naar boven. Probeer die gedachten eens in positieve gedachten om te zetten. Soms zitten je emoties zo diep, dat je geen positief ding meer in die persoon kan zien. 


6. Houd je emoties in de gaten.  
Houd je emoties goed in de gaten als je met de persoon te maken hebt. Als je merkt dat je boos of gefrustreerd raakt, tel dan even tot tien. Of haal even diep adem. Misschien is het beter als je de ruimte waar je bent even uitgaat of vraagt om later terug te komen op het onderwerp. Zo voorkom je ruzie.  

Dit waren mijn tips!
Bedankt voor het lezen, en ik zie jullie snel weer!
Xxx Demi.

4 opmerkingen:

  1. handige tips! het is moeilijk om dan nog aardig te doen maar wel het beste :'D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handige tips! Heel herkenbaar ook. Ik ben iemand die ofwel mensen graag mag ofwel niet. Soms zie ik iemand en heb ik meteen een gevoel van: nee... Snap je? En wat ik dan ook doe, hoe erg ik me ook forceer, het lukt echt niet om die persoon dan graag te hebben. Klinkt erg he? Haha! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! x